کانون فرهنگی هنری شهدا

وبلاگ کانون شهدا

کانون فرهنگی هنری شهدا

وبلاگ کانون شهدا

کانون فرهنگی هنری شهدا
تبلیغات
طلوع حق شبکه اعزام سخنران و استاد عمار

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

ماه محرم رسید و دوباره شوری بی پایان روستای زیبای چنارناز را فراگرفته است هر کس به نحوی قصد دارد در این مسیر حضور داشته باشد.
ایامی که دوباره گرد علم اقا جمع میشویم و عهد اخوت می بندیم و در پی سربلندی ان تلاش می کنیم.

امسال هم ماه محرم با همان شور و شوق همیشگی اغاز شد و شبی بسیار زیبا در تاریخ روستا رقم خورد.شبی که با زیارت عاشورای حضرت شروع شد و با سلام بر ائمه به پایان رسید.
این ایام البته چیزی که کم داشت مدعیان صف اول بودن و حوانان روستا ،که به مدد همین مدعیان صف اول حضور در هرجایی را بر مسجد بر می گزینند.
متاسفانه بی برنامگی در نصب بنر ها و پرچم ها هنوز به چشم میخورد و متاسفانه این کار ها بی متولی به سر میبرد و هیچ کس به فکر نیست.نه از شورای محترم (که البته وظیفشون نیست)نه از دهیار روستا نه از هیئت امنای مسجد نه از پایگاه روستا و نه از کانون خبری هست. و تنها و تنها فعالان این برهه جوانانی بودند که کوچکترین خطای آنها را بزرگ شمردیم و گاه و بی گاه زیر آبشان را زدیم.
البته هیچ گاه کار آقا زمین نمی ماند اما آقا از این همه شگوه عظمت عزاداری رشد و پیشرفت اخلاقی و انسانی ما انسان ها را می خواهد وگرنه آبرو  و عزتی بیشتر از خون خدا بودن که در عالم وجود ندارد.
درپایان هم به آن دوستانی که حتی محرم را به خاطر خود پرستی و خود برتر بینی و رقابت با کرخنگان عزیز میشمارند عرض کنم که این ره که تو می روی به ترکستان است.

باشد که سعادتمند و ابرومند باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۳۰

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۵۳



ابابصیر می‌گوید که امام صادق علیه‌السلام به من فرمود: زمانی که یکی از شما می‌خواهد ازدواج کند، چه می‌کند؟ گفتم نمی‌دانم
(!)
فرمود: زمانی که همت کرد تا ازدواج کند، پس باید دو رکعت نماز بخواند و خدا را حمد گوید و سپس اینگونه دعا کند

«
اللَّهُمَّ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَتَزَوَّجَ فَقَدِّرْ لِی مِنَ النِّسَاءِ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لِی فِی نَفْسِهَا وَ فِی مَالِی وَ أَوْسَعَهُنَّ رِزْقاً وَ أَعْظَمَهُنَّ بَرَکَةً وَ قَدِّرْ لِی وَلَداً طَیِّباً تَجْعَلُهُ خَلَفاً صَالِحاً فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَمَاتِی»

«
خدایا من می‌خواهم ازدواج کنم، برای من از بین زنان، پاکدامن‌ترین آنها را مقدر کن؛ زنی که درباره خود و اموال شوهرش حفیظ‌ترین باشد و رزقش زیادترین و برکتش بزرگ‌ترین باشد و فرزندانی برایم مقدر کن که بازماندگانی صالح برای من باشند در زندگی و پس از وفاتم



حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند

هر یک از شما که خواست ازدواج کند باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره ی فاتحةالکتاب و سوره ی یس را بخواند، وقتی که از نماز فارغ شد بعد از حمد و ثنای پروردگار، این گونه بگوید:



اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی.


فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَى نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ: اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَةٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَةً فَاجْعَلْهَا فُرْقَةً إِلَى خَیْر



ترجمه دعا:
پروردگارا، همسری مهربان و بچه آور و شکرگزار و باغیرت به من عطا کن که اگر به او نیکی کردم شکرگزار باشد، و اگر به او بدی کردم مرا ببخشد، و اگر یاد خدا کردم مرا یاری کند، و اگر خدا را فراموش کردم مرا به یاد خدا بیندازد، و اگر از نزد او خارج شدم (اسرار و اموال و آبروی مرا) حفظ کند، و اگر بر او وارد شدم مرا خوشحال سازد، و اگر او را به کاری امر کردم مرا اطاعت کند، و اگر بر علیه او قسم خوردم (که او کاری را انجام دهد) او (آن کار را انجام داده) و مرا از آن قسم بریء­الذمّه ­کند، و اگر بر او غضب کردم مرا راضی سازد. ای پروردگار صاحب جلال و اکرام، چنین همسری را به من ببخش! پس به درستی که من او را از تو خواسته ­ام و به من نمی رسد مگر آن چیزی که تو منت می گذاری و عطا می کنی.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۲۷

امروزه ما همان قورباغه ای هستیم که کم کم داریم میمریم ولی آنقدر گرممان هست که حالیمان نیست.در متن قبل به شاهکار قورباغه در آب سرد روی اجاق پرداختیم حال وقت آن است که بدانیم که این نظریه دارد روی ما هم اثر میگذارد.
هیچ وقت از ابتدا بی آبرویی و ناامنی درون ما رسوخ نمیکند اما به مرور زمان و کم کم این اتفاق خواهد افتاد زمانی که به این امنیت و آبرومندی روستا با غرور می اندیشیم این خوره کم کم از طریق همین آلات موسیقی و طرب درون ما نفوذ می کند.
زمانی در این روستا آماری از طلاق و ددعوا و بی ناموسی نبود اما حالا کم کم دارد به یک چیز عادی تبدیل میشود.زمانی دزدی و غارت درون روستا یک کابوس وحشتناک دور از ذهن بود اما حال باید هر لحظه منتظر غارت اموالمان باشیم.
همه این ها ثمره این است که جوانان ما گذشته سیگار و تریاک میکشیدند و خسته بودند اما امروز به مدد این ارگ و تجهیزات و خواب زمستانی پدر و مادران مشروبات و علف و... آنقدر از خود بی حال میشوند که ترس ما از این است که کشتار هایی فجیعی را به زودی ببینیم.
جوانی که مست می کند و از خود بی خود میشود دیگر نمی فهمد چه می کند احتمالا اولین قربانی خانواده خود باشد.سپس به دیگران آسیب می رساند.
داریم به این سمت میرویم که بوی پختنمان همه جهان را پر کرده باشد و ما هیچ نفهمیم و بگوییم ما خیلی هم خوب هستیم.
بنده به عنوان یک جوان که آینده روستا برایم مهم است به کسانی که با منطق های غلط روستا را به فضایی ناامن تبدیل می کنند گوشزد میکنم تا ناموستان قربانی این حماقت ها نشده دست بجنبانید و حرکتی کنید.از خواب بیدار شوید که دارید به ورطه نابودی می روید.
اگه خدا ناکرده اتفاقی بیافتد همه ما مقصریم از پدر و مادری که فرزند خود را به کوران حوادث سپرده تا بزرگ شود تا کسانی که دست روی دست گذاشته اند(خودم) و هیچ کار فرهنگی درست و حسابی نمی کنند و افرادی که خواسته و ناخواسته دارند بر این امر دامن می زنند.
من به جرات می توانم بگویم اگر امام حسین(ع) نبود اگر ماه قربانی خون خدا نبود ما زودتر از این ها به وضع اسفبار می رسیدیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۰۶