کانون فرهنگی هنری شهدا

وبلاگ کانون شهدا

کانون فرهنگی هنری شهدا

وبلاگ کانون شهدا

کانون فرهنگی هنری شهدا
تبلیغات
طلوع حق شبکه اعزام سخنران و استاد عمار

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

همیشه وقتی قضیه  قورباغه داخل  ماهیتابهٔ پر از آب که به تدریج داغ می شوذ و  قورباغه نمی‌تواند متوجهٔ افزایش تدریجی حرارت شود. او آنقدر می‌نشیند تا بمیرد را می شنیدم همیشه این داستان را تمسخر میکردم و به آن میخندیدم.
چه اتفاقی می افتد که قورباغه نمیتواند به این درک برسد که اب گرم شده را ترک کند و خود را نجات بدهد شاید در همان لحظه دارد برای خود استدلال های مختلفی را ردیف می کند و با این دلایل خود را فریب میدهد و قانع میشود و کار به جایی می رسد که دیگر کار تمام شده است و دیگر جانی برای فرار ندارد.
آن موقع است که راهی جز تسلیم شدن در مقابل این آب فریبنده وجود ندارد و باید منتظر عواقب سخت آن باشد.
اما این استدلال ها چیست که حیوانی که پر است از غرایز برخورد سریع با خطرات و اسیبها در مقابل این خطر بدون واکنش می مان و فقط شاهد مرگ خود می باشد.شاید وقتی در این آب قرار می گیرد یاد آب های برکه که در روز به تدریج گرم میشده است می افتد و راحت از کنارش رد میشود شاید ان قدر غرق لذت بودن در این اب گرم و داغ میشودکه از خود بیخود میشود و حرف غریزه را برای فرار از این وضعیت را کنار میگذارد و آن تفاقی که نباید بیافتد می افتد و آن موقع است که هیچ راه بازگشتی نیست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۱۲


تره کوهی، گیاهی شبیه به تره فرنگی، دارای طعم تند مانند پیاز و سیر است
.

 

این گیاه از ارزش غذایی فراوانی برخوردار است .


کولین موجود در این گیاه به عنوان پیام آور شیمیایی در مغز عمل می کند. گنجاندن مقدار کافی کولین دررژیم غذایی قدرت یادگیری را در کودکان و بزرگسالان افزایش می دهد.


تره کوهی حاوی فولات است که نوعی ویتامین B لازم برای حفظ میزان هوموسیستئین در بدن است. هوموسیستئین نوعی پروتئین موجود در خون است که در صورت بالا بودن باعث سکته می شود.


این گیاه منبع غنی پلی فنولز است و از قلب محافظت می کند. حاوی ترکیب سولفوری ازجمله کمپفیرول است. این ماده از جداره رگ های خونی در برابر آسیب دیدگی محافظت و به کبد در دفع کلسترول نیز کمک می کند.


تره کوهی سرشار از آهن است. آهن اکسیژن را به سلول ها منتقل می کند، از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند و میزان انرژی را بالا می برد.


۳۰ درصد نیاز ویتامین A بدن را تامین می کند. ویتامین A برای حفظ سلامت پوست ، استخوان و بافت های نرم لازم است.علاوه بر آن با تولید رتینول، به بینایی نیز کمک می کند.

 
۲۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C بدن را تامین می کند. ویتامین C به بدن در تولید کلاژن کمک می کند. از بروز آب مروارید پیشگیری می کند، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و خطر بروز برخی انواع سرطان را کاهش می دهد.


فولیک اسید در این گیاه به بدن در تولید سلول های جدید کمک می کند. احتمال بروز بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۰۰

نق زدن را همه ما خوب بلدیم و دوست داریم هیچگاه حاضر به قبول هیچ مسولیتی نیستیم اما انتقاد و حرف زدن را خوب بلدیم.

البته این کار، شیرینی خیلی خاصی دارد که ما را به این سمت وسوسه می کند.

حال با توجه به این نکات میخواهم نق زنی خود را شروع کنم.نقم را هم از در دسترس ترین افراد یعنی شورا و دهیار روستای چنارناز شروع میکنم. تا خوب از خجالتشان در بیایم.
نق زنی بسم الله
آخر چنارناز را چه به میدان و این حرف ها،همه دارند مهاجرت می کنند فقط چسبیدید به همین!درست است توسعه زیرساخت ها بسیار مهم و در اولویت هستند اما آیا این همه انرژی و وقت گذاشتن برای تنها این مورد کار درست و خوبی است؟آیا شورا و دهیاری باید در تمام جزئیات کار ساخت میدان قرار بگیرد و بیل به دست باشد یا کار را بسپارد و به دیگر زخم های روستا رسیدگی کند؟آیا از گذشتگان که در انجام چنین جزئیاتی به چالش و دردسر و اختلاف افتادند برای ما درس نمیشود؟آیا باید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم؟
این روزها مسائل و مشکلات مختلفی گریبان گیر روستا می باشد که باید شورا در آنها ورود کند تصمیم بگیرد و کار ها را نظارت کند.
مگر عمر شورا بودن چندسال است که فقط در چند کار ما بمانیم و دیگر حوزه ها را کنار بگذاریم.

بنده بارها به شورا و دهیار قبل در مورد واگذاری کارها و نظارت بر کارها گوشزد کردم و تذکر دادم ولی متاسفانه گوش نکردند و اسیر برخی چالش ها و دشواری هایی شدند که در این جا مجالی برای طرح آنها نیست و همه ما از آنها باخبریم.اگر شورای گذشته وارد جزئیات اجرایی نمیشد هیچ وقت چنین چالش هایی را نمی داشت اما این نکات باید چراغ راه آینده باشد به امید روزهای خوب و عالی

در پایان این همه نق زدن ها و حرافی ها بنده حقیر باید از تمام زحمات شوراهای تلاشگر و آگاهمان تقدیر و تشکر کنیم.حقیقت اینه که هنوز شور و شوق انقلابی هنوز در وجود این عزیزان خاموش نشده،و الحمدلله پروژه ها دونه دونه داره با قوت راه میفته و ادامه پیدا میکنه.
یاحق

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۰۶